Terima kasih kepada yang sudi membaca...komen dan pandangan anda amat dihargai..

Dulu-dulu

Thursday, February 10, 2011

sakit jantung aku pagi2 ni...

assalamualaikum...


semalam....
aku balik keje lewat. terus g almda bayo duit keta Incik Buchuk.. balik umah n masak mee goreng..jam 10.30 g teman Incik Buchuk main badminton dgn mber2 opis dia kt P8... masa tu baru la aku perasan yang hp yg hasben aku kasi dah hilang...lalu aku pun menyedapkan ati aku n bgtau dia dgn menganggap hp tu tertinggal di opis.. tp dalam ati toksah dok kata la...punye la takut...ye la mane la tau ntah mane la  hp tu  ilang/cicir.... try call gune tfon cousin aku..tp xberangkat..sedap skit ati..aku anggarkan xdek la sesape yg jmpe hp aku tu.."lagipon dlm opis mane ade org amik lgpun bilik aku kunci"...terdetik dlm ati ni..
pagi ni....
aku cal sekali pastu ada orang angkat...pastu letak
cal sekali lagi...angkat...pastu letak balik..
cal lagi terus org tu of hp...huhuhu....
dalam ati dok berkata2 
" Ya Allah bantu la hambamu ini....
Ya Allah mintak2 dapat le balik hp aku tu...
Ya Allah Tolongla...aku xmau kena marah nanti....
aku pun guna hp kak ana untuk anta sms ke hp aku yang ilang tu...
SMS berbunyi begini:
"aslkm...encik @ cik.. saya hayatun duk kt p18, saya tercicir hp saya...mohon sgt2 jasa baik saudara untuk kembalikan hp saya..saudara ckp je kt mana saya p ambik sdiri...kalu saudara nk saguhati pun saye sanggup kasi...saya harap sgt2 saya dapat balik hp ni...terima kasih banyak2... 
dengan rasa susah ati aku melangkah longlai ke Cafe...
nak makan pun xdek selera ase nye...
pastu tengah aku dok belek2 nk beli makanan....org tu cal...hp aku yg satu lagi
pelik gak mane dia tau no tu...aku agak2 dia mesti cari no aku dlm hp yg ilang tu...Okey gak org ni..
aku pun ape lagi...dok helo...helo.... bleh plak dia senyap..
lama tu dia pun cakap "helo" ..dgn suara cover2..
pastu aku kate la..."encik...encik ada jmpe hp saya...encik bleh tak pulangkan hp saya..."
pastu dia kata...."Ntahla"
baru nk kata saya bleh g amik sendiri...dia letak...Hampeh!!
aku nk call krdit abes...time2 cmni la krdit nk abes...sabo je la.
pastu org tu cal lagi...
aku pun ape lagi...helo3....
bila org dh respon  aku pun  ape lagi...
bertalu2 tanya soalan..
dia pun helo balik kt aku...pastu dia kate "cik ni...ade ape hal call saye"
aku kate " encik...encik ni dh jmpe hp saya...ni no. hp saye ni...
bleh tak pulangkan hp saye balik..
ade ke patut dia kata kt aku
" ini no sayela.....
"hah...abistu nape....nape telefon saye..."
"abistu ape saya  peduli"
"ade saye kesah ni hp cik"
"saye sikit pun xheran!!..." 
dalam ati aku kate...
"cis...mangkuk ayun betui la org ni....xkan le aku xkenal no hp aku sendiri...kuang ajo.."
pastu...org tu gelak... tetiba aku terdengar hp org tu bebunyi....aku terpikir
"AiK!!...macam kenal je ringtone tu..."...macam ringtone hasben ai je...
Rupe2...nye
incik Buchuk yang jmpe hp aku tu....
"hp tercicir dalam keta...katenye sambil gelak2..."
dia xtau...
aku dh rasa mcm nk sakit jantung pagi ni...
sabo jela..
sampai je kat bilik k.na bgtau aku...td masa kitorang g cafe..
incik buchuk ade reply sms yang aku anto tadi pagi...
katenye:
"cik ana kata kat dia boleh blah"...
sampai ati memainkan kan aku!!!...haaaaiyyyahhhh!!!
tapi pape pun
syukur sangat...
jmpe balik hp aku...
huhuhu....


alhamdulillah..

2 comments:

  1. kah kah kah.... kalau bole guling kat opis ni dah lama kak ziah guling2...

    ReplyDelete
  2. k.ziah...amboi ade ati nk guling2 yek...memang pun bila pk2 balik...lawak gila situasi pagi tadi...he3

    ReplyDelete

Terima Kasih, Komen Anda Amat Dihargai.. peace!!