Terima kasih kepada yang sudi membaca...komen dan pandangan anda amat dihargai..

Dulu-dulu

Wednesday, March 16, 2011

~!Paprik oh Paprik~

aslamualaikum...
 alkisahnyer,

pada hari isnin yang lepas saya telah menjalankan aktiviti rehat saya di cafe Kastam.. bersama2 kawan saya iaitu puan fiza dan cik ana...saya telah mengoder Nasik goreng paprik dan nescafe ais..kawan saya puan fiza oder bihun tomyam kalu xsilap dan cik ana pulak mengoder ketiau hailam...

ni kawan2 saye puan fiza & cik ana
(malu le tu..masing2 jalan mengundur...tanak kena snap gambo..hehehe)

dek kerana terlalu exited nak makan nasi goreng paprik tu...dengan confident nye saye bayor dulu sebelum mengkanan sampe...xsabo2 betui..

tunggu punya tunggu,punya tunggu.... xsampai2...lama le gak tunggu....

tik...tok...tik...tok...tik...tok.... (konon2 jam bunyi..padahal xbunyi camtu punn...)

20 minit berlalu......

pastu bihun sampai...xlama pastu lak ketiau pun sampai..... dalam ati saye berkate..."pasnih mesti turn aku punya nasi goreng paprik"

...uiiihhhh...xsabo rasenyer...

tik...tok...tik...tok...tik...tok....

15minit berlalu.....

ish...xpuas ati plak...kawan2 saye pun dah nak abih dah makan..
apsal yang saye punye xsampe2 lagi ni... 

saye pun...dengan ati yang membara ditambah plak dengan rasa lapo...(walaupun dah bedal masalodeh 2ketul + air nescafe)...saye pun g tempat oder lalu berkata..." ehemmm...ehemm...dik tadi akak ade oder nasik goreng paprik...xsiap lagi ke??...kalu xsiap lagi, jap agi bungkus je la...".adik tu pun jawap balik .."...ehe...eh..xdapat lagi ke..tunggu jap ye kak jap.."saye jawap dalam ati sambil tersenyum tawar "kejapppp ko kate, haku dah kebulorrr ni????? 

tik...tok...tik...tok...tik...tok....

10minit berlalu.....

jam pun dah menunjukkan masa dah time....

1.55tengahari...

kawan2 saye pun dh abih makan, dan nk pulang ke opis...saye pun g la kat kaunter pembayaran....dengan penuh kekecewaan...saye pun kate " dik...ni akak nak bagitau, tadi akak ade oder Nasik goreng paprik tapi xsampai2...kengkawan akak pun sampai dah abis makan...tapi akak punye xsampai,...akak dah bayar dulu tadi"....dengan suara yang bergetar menahan marah dan lapo...cashier tu pun kata " ye ke kak...minta maaf banyak2...minta maaf ye kak..."...eemmmm xpe la..terdetik dalam ati ni....

sampai ati....

cian tau...kat saye yang kelaparan nih....

tapi....

xserik2....

ari ni..

saye g cafe Kastam lagi.....hahaha

konon nak merajuk lama2...tapi serius saye xboleh nak menolak ajakan kawan2 saye ke sana...

kerana...

Nasik goreng paprik  memang besh!!...
hehehehe...

alhamdulillah..dapat gak makan Nasik goreng paprik ari ni...
sampai puan fiza pun tegur...

"aik senyap je budak ni makan...xdek bunyi2 pun...tau2 je dah abis"..

hehehe...malu plak rasenye..

tapi ape nak buat

itu la penangan ~!Paprik oh Paprik~

3 comments:

  1. sedap eh ns grg paprik dia..nti leh try jgk..

    ReplyDelete
  2. sabar jer la kan.. punyalah lama tunggu..

    ReplyDelete
  3. pendeta~ betui sedap, xtipu....kang lunch p la kastam..grenti xnyesal..

    adieyza~tu la...nasib baik sabo...kalu tak dah lame kite nangis guling2 kat situ..hehehe

    ReplyDelete

Terima Kasih, Komen Anda Amat Dihargai.. peace!!