Terima kasih kepada yang sudi membaca...komen dan pandangan anda amat dihargai..

Dulu-dulu

Friday, February 22, 2013

Jewelry Holder lagi


 Assalamualaikum,

lama sangat tak update....
maaf ye saye tekena penyakit 
M-A-L-A-S
huuhuhu

okey, cara2 nak buat jewelry holder ni senang je..

guna ranting2 kayu  yang kukuh n banyak cabang2.. (lagi banyak cabang lagi cantik)
pastu untuk tapak saya gunakan tanak liat (pasir pun boleh) n pasu comel yg saye songlap dari dapur mak mertua saya 
( dengan keizinan)
cam gambar di atas... 
sebelum cucuk ranting ke dalam pasu  saya cat ranting tu kaler merah...kalo tanak cat pun takpe
original colour lagi cantik...
untuk kukuhkan ranting tu
kita boleh varnis (ehhh betui ke ejaan dia....alaaaa belasah la janji paham)
ranting tu...takde la reput nanti...
lepas cucuk ranting tu saye jemur dulu tanah liat sampai kering pastu ape lagi...mula kan la operasi

tadtadddaaaaa...dah siap 

 ni jewelry2 saye... 
termasuk cincin gurka cik asben..muehehehe
okeh...boleh gantung2 sekarang

dah siap...cantik tak?

selain bertindak sebagai jewelry holder kita, ia juga boleh jadi perhiasan atas meja solek...kan...kan...kan

ahhaaaa....
sukenye teman...


Selamat mencuba ye...



10 comments:

  1. assalam dzila..cantik & kreatif !!..pandai dzila membuatnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wkslm...mekasih mama, kalo kite rajin google ada lagi banyak jewelry holder yg kreatif & cantik..

      Delete
  2. assalamualaikum ... rajinnya . kreatif lak tuh ...

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. tengkiu...ira pun kreatif juga buat kek warna warni n comel2 cam tuannya..=)

      Delete

Terima Kasih, Komen Anda Amat Dihargai.. peace!!