Terima kasih kepada yang sudi membaca...komen dan pandangan anda amat dihargai..

Dulu-dulu

Friday, September 19, 2014

Kawan baru peneman sunyi...

Assalamualaikum,

Saya jumpa anak kucing lagi
hehehehe

agaknya memang jodoh kucing ni dengan saya

minggu lepas ari khamis saya attend satu ceramah
mengenai Simposium Kekeluargaan, start 8.00 pagi hingga jam 4.30petang
di Dewan Utama MOF


jam 4.00 petang
saya terdengar bungi kucing kuat sangat
ingatkan ringtone hp


rupa2nya ada baby kucing ni tersesat sampai kedalam dewan
gawat sekejap dalam dewan kucing ni berlari-lari ketakutan sampai masuk kat dalam kain peserta di baris belakang
saya memang nak cari kawan untuk si Buyat
memang rezeki Allah nak bagi pada saya 
hari tu
saya pun terus ambil bawa naik ke ofis 
dan tinggalkan dia dengan beberapa ketul kuih raya
dengan lahapnya dia makan
nampak sangat kelaparan


saya turun balik ke dewan untuk habiskan program ceramah.
selesai je ceramah, saya balik bawak kucing tu ke rumah
Asben saya pun macam redho je saya bawak balik kucing tu
hehehe
Asben saya namakan Kucing tu
Tontot
(cantik tak headband dia)
Bulu Tontot panjang sangat panjang 
Jantan, ekor kontot
Baka Domestic Long Hair kot
sape le buang...
xde kesedaran sivik langsung



salam  perkenalan dari Buyat
mula2 Tontot ni sombong kemain lagi
tanak kawan dengan si Buyat

sekarang Buyat dah ade best friend
dia dah tak pedulikan saya lagi..
main pun dengan si Tontot ni
tido pun dengan Tontot
malahan berak pun nak berjemaah
sabojela
sayang sangat Buyat dengan Tontot

ape ajela yang di sembang dek budak boyot dua ekor  ni
happy bila 
Buyat dah ada kawan..






6 comments:

  1. yeay..dah ade geng.. ade kawan bermain kejar2 dah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah...ade geng main kejar2 sambil sepahkan rumah...nasib baik sayang..hehehe

      Delete
  2. Hahahaa... rela jer muka dia dipakaikan headband tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. paksa rela tu...sambil tunggu minum susu sengaja saya pakaikan headband =)

      Delete
  3. Bestnya kalau dpt bela kucing....akak x leh bela....allergic....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang best kak.kucing ni manja sangat..
      saya mula2 je bersin2...pastu dah ok dah...

      Delete

Terima Kasih, Komen Anda Amat Dihargai.. peace!!