Terima kasih kepada yang sudi membaca...komen dan pandangan anda amat dihargai..

Dulu-dulu

Friday, January 2, 2015

Adik Yayang yang bisul

Assalamualaikum,


adik Yayang kena bisul waktu saya mula2 jumpa dengan dia
saya ingat tangannya patah
sebab bengkak sangat besar
dan tak boleh dipegang 
dia mengiau kuat sangat
saya selalu letak minyak gamat kat tangan dia yg bengkak tu
pastu 2-3 hari tetiba tangan dia keluar nanah
banyak sangat

sebelum g keja dan lepas balik keja saya akan cuci luka dia dengan air suam
pastu letak minyak gamat and balut luka dia

nak bawak klinik keadaan poket tak mengizinkan

pic ni masa mula2 dapat rawatan
kurus sangat2
selepas seminggu baru la saya bawa g klinik
kat presint 15
kena RM70
terperanjat jugak saya
tapi sebab sian dia saya pejam aje mata 
hal bayaran tu
asalkan dia sembuh

doktor bagi ubat
cuci, iodin, antibiotik, dan ubat anti radang
kena guna 2 kali sehari 

terbuntang mata adik...kannnn

ni gambar adik Yayang sekarang
perut pun dah bulat je
kuat makan
tapi 
Bisul 
dah mengganggu proses tumbesarannya.


wasallam...






No comments:

Post a Comment

Terima Kasih, Komen Anda Amat Dihargai.. peace!!